Nej nej nej-lägenheten

Nej, nej, nej. Ingen låg yxmördad, inga kanyler i trappuppgången - men nej!
Vi kan inte bo där. Klev av i Bagarmossen och tyckte att det såg ganska mysigt ut ändå - tills vi såg dominoraden med gettohus. Självklart var det dit vi skulle. Allt skrek nej: området (nej), grannarna (nej), loftgången (NEJ) och allt i lägenheten (nej, nej, nej). Ända ned i magen kände jag bara att jag inte ville bo där. Det var inte hemskt, men det var inte vi.
- Det såg förjävligt ut här innan så vi kände att vi var tvungna att måla om det, sa lägenhetsinnehavaren och pekade stolt på de mörklila väggarna. Suck.

-Det där var inte vår lägenhet, sa underbara M alldeles nyss. Det kändes så skönt.

Kommentarer
Postat av: Linda

Trist att det inte går bra med lägenhetssökandet baby. Vi har väl insett samma sak som er, vi vet inte om vi varken får, vill eller kan ta ett stort lån (jag vill ju plugga till hösten) och att få tag på en lägenhet i stan är knepigt =( Att det ska vara så himla dyrt& besvärligt. Vet du förresten? Hade en otroligt underhållande dröm inatt.. Drömde att jag var på AB redaktion, och helt plötsligt stod du framför mig& log finurligt.. Och sen var Virtanen där helt plötsligt& jag gav honom en påse med massa strandsaker i (say what?).. Så sjuk dröm, men jag skrattade när jag vaknade ;-)

2007-04-12 @ 08:14:48
URL: http://minatankarochsanningar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0