Encore une fois, Svensson

C/o Segemyhr, En fyra för tre, Rena rama Rolf. Borde inte Sveriges producenter och programinköpare ha fattat vid det är laget att svenska sitcoms inte funkar. För att uttrycka det milt.
Men förnedringen under 90-talet räckte tydligen inte, för nu kör SVT en ny omgång med den serie som kanske var sämst av alla de dåliga försöken: "Svensson, Svensson".

Suzanne Reuter var behållningen då, och kommer förmodligen vara det nu också. För oddsen för att Allan Svensson utvecklat något komisk talang under tiden serien legat i graven får väl betraktas som ... ja, dåliga.

Kommentarer
Postat av: Candy

Men. . . Va? En NY omgång av den där skitserien?! När jag var liten tyckte jag att den var lite smårolig, men när jag i dag tittar på gamla avsnitt fattar jag helt enkelt inte vad som var kul med det hela. & så skall de köra en ny säsong. . . Vad kul. Verkligen. roligt. & stolt är jag. Över svensk humor.

2007-08-01 @ 12:45:10
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: Elin

Candy: Sorgligt, inte sant? Skämmes, ta mig fan.

2007-08-01 @ 18:41:25
URL: http://ontherocks.blogg.se/
Postat av: Anna

Elin,
tråkigt att Du inte tycker om dessa härliga svenska det Du kallar sitcoms. Svensson, Svensson är väl ändå att betrakta som en av de bästa programmen som visats i den kategorin. Dessutom vill jag upplysa Dig om att Allan Svensson haft en rad framgångar efter serien, inte minst ute i de svenska folkparkerna. Kanske var rattfyllan för ett antal år sedan något som torde kunna ha minskat hans popularitet men knappast något som inte kan förlåtas.
Vill i övrigt tacka för en bra och trevlig blogg.
Kram

2007-08-01 @ 22:22:33
Postat av: Candy

Anna: Jag vistas inte i folkparker, men jag läser rätt mycket tidningar. Jag har aldrig hört någonting om Allan Svenssons framgångar. & jag tycker inte att det kan klassas som en framgång att gå hem i en folkpark. Vilka går till en folkpark, för den delen? [Kliar sig i huvudet.]

2007-08-02 @ 00:33:01
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: Anna

Candy,
folkparkstraditionen är djupt rotad i sverige och jag tycker det är beklagligt att Du inte vet mer om den. Kanske är Du en storstadstjej som aldrig varit ute på landsbygden och aldrig tagit del av någonting annat än det som får plats i de tidningar Du läser. Vad klassas som framgång för Dig? Det vore intressant att få svar på den frågan.
Vänligen
Anna

2007-08-02 @ 11:50:10
Postat av: Candy

Anna: Jag bor på landsbygden, för Guds skull! Framgång för mig är i skådespelarsammanhang att man varit med i kända, lyckade filmer/serier & att man är känd & omtyckt även utanför en. . . Eh, folkpark.

2007-08-12 @ 12:52:47
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0