Lysande fredagkväll

Kvällen i går var toppen. Vi var ett stort gäng som möttes upp på Sommar vid Odenplan. Lite tv-folk droppade av innan vi ens hann tänka på att gå vidare. Först var planen att festa till det i Schibsted-lägenheten ett stenkast bort, där en norks kille från Verdens gang bor, men Systemet hann stänga och istället knatade vi iväg till Tranan.
Satt där och drack vin till liiite humanare priser tills folk började bli så berusade att vi kom på tanken att Trädgården kunde vara kul. Och det var det ju också i och för sig. Mycket bättre än förra gången. Victor avslöjade sitt roliga andranamn, vi drack Seebreeze och jag träffade en kompis som jag inte har sett på fem år. En riktigt bra kväll!

Lånade förresten sånt där lippgloss av Linas kompis som ska göra läpparna fylligare. Det isade och stack rätt ordentligt och de kändes lite bedövade. Dessutom påstod de att det fungerade på mig, men jag var skeptisk. Ingenting jag lär spendera mina pengar på, tror jag.

Festen i Schibsted-lägenheten lär dock bli av nästa vecka istället. Norsken bjöd oss alla på hej då-festen, som han ska ha då han snart är klar på Bladet och ska hem till VG igen. Så nästa fredag blir de 180 kvadrat representationsvåning och en massa vin!

Nu till mitt bakisobligatorium: spagetti och köttbullar tillsammans med några Sex and the city-avsnitt!


Kommentarer
Postat av: Candy

Det där låter precis så som jag alltid tänkt mig att journalist-livet är, & bekräftar därmed bara mina fördomar! ;)
Jag väntar på att du skall skriva om kokain också! >_<

2007-08-18 @ 17:19:23
URL: http://onlythefakessurvive.blogg.se
Postat av: Elin

Candy: 60 kronors-vinet på Tranan är inget vidare glammigt. Och det närmaste kola jag kommer är kolsyrad på bruk! ;)

2007-08-19 @ 15:44:06
URL: http://ontherocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0