Århundradets influensa: dag fem

I dag firar jag att jag orkar sitta upp. Det känns som ett privilegium och jag såg till att kolla in reprisen av Tonight Show i soffan tidigare under morgonen.
Den här influensan har gjort att jag tagit fram mitt vanligaste sätt att uttrycka min frustration över att vetenskap inte är logisk: "Vi kan åka till månen, men...".
Vi kan åka till månen, men vi kan inte ta död på influensavirus. Det kan så klart användas på fler ställen än så: vi kan åka till månen, men inte uppfinna antipunka-däck, inte göra hörlurssladden till Ipoden trasselfri, inte producera skrynkelfria lakan.
För mig är allt sådant helt ologiskt. Bo på andra planeter? JA. Bota nästäppa? NEJ.

Förresten: I går lagade M ärtsoppa till mig när jag inte orkade själv. Ärtsoppa är det värsta han vet på denna jord. Dessutom tvingade han i mig äppeljuice, tvättade, diskade och skötte om, puffade kuddar och hämtade filtar hela dagen lång. DET är kärlek, det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0