Hemma - eller nåt

Det känns konstigt, men bra att konstatera att detta är hemma numera. Det har tagit mig några sekunder att koppla var jag är när jag vaknar på morgnarna, men nu börjar det fastna tror jag.
Under flyttdagen konstaterade jag och M att flyttkarl (?) måste vara ett av världens värsta jobb. Att varje arbetsdag består i att göra sånt som folk kan tänka sig att betala för att slippa. Hur som helst var en tripp till ett folktätt Ikea och själva flytten avklarade inom loppet av sju timmar, och när vi och vår flytthjälp slog oss ned i den nyinköpte soffan med ett glas rödvin i handen kändes det som vin aldrig hade varit lika gott förut.

Halv tre i lördags låg jag sedan och sov på en inplastad resårbotten till dubbelsängen som M fortfarande försökte skruva ihop. Vi gav upp. Det var inte så tokigt att gå och lägga sig i min gamla 120 säng, vad som helst med madrass och täcke hade dugit just då.

Det finns förresten många fördelar med att bo i en trea. Just nu sitter jag i gästrummet/arbetsrummet där vi hittills har gjort en temporär parkeringsplats för alla kartonger, alla plast och all frigolit. Thank God, att man kan gömma undan skiten och låtsas som den inte finns...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0