Hur man vet att de jobbar på provision

Finns det något mer förvirrande än att prata försäkringar? Och särskilt så här tidigt på dagen. Det var nästan så att jag helt plötsligt trodde att jag behövde allt det där. Kanske gör jag det också, missprydande ärr och utslagna tänder är kanske något som ligger framför mig. Men 3 000 kronor per år, det vill säga dubbelt så mycket som de tydligen tycker att min lägenhet är värd? No no no. Tecknade en vanlig livförsäkring istället, hörde hur besviken Per på Trygghansa blev. Han jobbar bergis på provision, stackaren. När jag sa att min gamla barn - och ungdomsförsäkring gick ut hörde jag hur han tände till i andra änden av luren och började knappra på sin dator.

Där är man förresten barn - och ungdom tills man är 25. Resten av samhället praktiserar 18 eller 20 på allt som är kostsamt. Men 25... Inte illa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0