Med tidernas maffigaste skoskav

Vad är poängen med en rulltrappa in i en butik och en trappa ut?
På väg in: gräddfil och välkommen. På väg ut: See ya!
En skoaffär vid Hötorget hade så i dag när jag och mitt svåra skavsår irrade runt efter någon akut lösning på problemet med värkande fötter.
Värkande är nog en underdrift. Fötter med avskavd hud och blåsor är mer sanningsenligt. Det har ofta gått ganska långt innan man tycker att den bästa lösningen är att köpa ett par nya. Tyvärr hittade jag inga. Och skavsåren blev knappast mindre smärtsamma av att jag fick gå ned för att ta mig ut ur butiken igen. Istället läsnade jag ett apotek på alla compede de hade och nu ser mina clownfötter ut som ett lapptäcke. Och jag som ska på pub med jobbet.
Om det finns färdtjänst som kan ta mig och mina fötter dit, vill säga...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0