Barnovänligt

I dag fick man alltså fikon för att man för ett ögonblick trodde att det var vår.
Hann på lunchen tänka tanken att det kanske var ett misstag att lämna solglajorna hemma. Regnet i Uppsala var sol i Stockholm, nämligen. Kollegan skapade lunchpoesi att sa något om solen strålar som smeker slakthusområdet. Och vips så haglade det, så att det smattrade mot Bladets rutor. Sedan regnade det och lagom till att jag stack ut näsan vid 3 så snöade det.

I ren trots tog jag några resekataloger (de vägde säker ett ton) innan jag gick till t-banan. Katalogerna verkade dock inte ha något att erbjuda sura tanter som mig. Det stod barnvänligt överallt. Jag vill inte ha barnvänligt, jag vill ha högst barnovänligt. Endast då kan det ens vara i närheten av att vara Elin-vänligt.
Elin-vänligt stod det dock inte på en enda sida i ett tons-katalogerna. Jättemånga "Bamseklubben" och "barnpool" och "långgrundt" och "ponnyridning", men inte en enda Elin-vänligt.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag säger ju Santorini. Det blir djupt ganska snabbt och är svarta stenar på stranden som bränner härligt under fötterna och avskräcker barnfötter.

2007-03-20 @ 16:14:49
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Elin

Hanna: Ju färre ungjävlar, desto bättre. Santorini it is! :)

2007-03-20 @ 18:38:54
URL: http://ontherocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0