Du är!

Jag har blivit utmanad av Lina.

REGLER:Varje spelare börjar med att skriva sex underliga/egendomliga saker om sig själv. Den som blir "tagen" ska skriva sex saker om sig själva i sin blogg och samtidigt ange reglerna för spelet. Till slut väljer den "tagna" spelaren ut sex nya bloggare och gör en lista med deras namn. Efter det är gjort skriver han/hon en kommentar i deras egna bloggar för att låta dem veta att de har blivit "tagna" och att de ska läsa ens egen blogg för mer information.

1. En gång drack jag en vinflaska värd 6000 kronor tillsammans med två kompisar ur tandborstmugg på ett hotellrum i Florens, ovetande om värdet på vinet.

2. Enkelt uttryckt tycker jag om jämna tal. Av den anledning fick jag för länge sedan för mig att jag måste ha ett jämt antal av massor av saker. Jag kan inte äta tre fiskpinnar; jag måste i så fall äta två eller fyra. detta samma med plockgodis, gröna ärtor, antalet gånger jag kliar mig på armen, hur många klickar hudkräm jag tar. Och så vidare. Det handlar inte om alla saker, inte för stora saker som inte är ?rimliga?. Det finns ingen logik i det och inga tydliga regler för vad som gills och inte gills, tyvärr...

3. När jag gillar en låt kan jag lyssna på den om och om igen. Och igen. Och igen. Jag vet inte hur många av mina grannar jag har drivit till vansinne genom att spela samma låt 20-30 gånger i ett svep. I vuxen ålder, bör understrykas.

4. Jag är djurvän ut i fingertopparna. Även om jag har väldigt bråttom tar jag mig tid att rädda getingar ut vattenpölar, upp och nedvända skalbaggar och sniglar från att bli överkörda. 

5. Jag har ett otroligt bra sifferminne. Telefonnummer och födelsedatum på folk jag gick i samma klass som i lågstadiet, portkoder till folk jag varit hemma hos två gånger för tio år sedan, salsnummer på gamla föreläsningar, kontonummer, OCR-nummer - A L L T. Paradoxalt nog är jag ganska usel på matte.

6. Jag började en gång skriva en bok, en kriminalare. När jag hunnit 74 sidor var det dags att byta dator och glömde då skapa en kopia av texten. Den ligger nu tillsammans med gamla datorn på någon skrot någonstans i Sverige.

Tyvärr känner jag inte sex bloggare som ännu inte gjort utmaningen, så vi får nöja oss med dessa tre: Martin, Fröken J och Linda.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag antar, men det blir knepigt ;-) Får suga på den karamellen en stund...

2007-03-12 @ 13:47:08
URL: http://minatankarochsanningar.blogspot.com
Postat av: Hanna

Det är så sympatiskt att vara en sån djurvän.

2007-03-12 @ 16:40:33
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Lina

Det där med jämna tal kan jag känna igen mig lite i. Fast för min del gäller det mer att jag gillar de numrena och inte bara jämna tal utan det ska gå att dela med fyra, eller räkna så att det på något sätt kan bli 16 som är "mitt" nummer. Av okänd anledning förstås.... Kul att du antagit utmaningen!

2007-03-12 @ 19:47:45
URL: http://linasfina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0