Gött med brillor

Jag och M har varit på stan i dag. Handlat, fikat, haft solglasögon och drömt om att det snart går att sitta på en uteservering.
Jag tror att vårvädret drav mig till att köpa trenchen som jag sedan kom hem med. Inget fel på den, tvärt om var den riktigt snygg och jag riktigt nöjd. Dock tvivlar jag på att jag hade ens tänkt tanken att prova den om det inte varit för solglasögon, sol och varmare luft.
I Sverige får man inte ha solglasögon när det är vinter, det är nästan så att det är förbjudet. Kanske finns det ingen lag mot det, men alla kollar på en som om man vore ett usse. Jag tycker solglasögon är lysande på vintern: sol + snö är verkligen skäl nog att ha glajorna på. Dessutom är det rätt snyggt, med basker och solglajor.

Vi drog vårt strå till konsumtionsstacken och sedan gick vi till Storken och tog en foccacia. De kan ha Sveriges bästa sådan, med massa soltorkade tomater och pesto och annat smaskigt för saltberoende människor som jag. På Storken har de så himla bra läsk, inte en cola så långt ögat når. Bara hallonsoda, päronsoda och krusbärsläsk. Kanske en sockerdricka också - old school med andra ord. Jag blev så klart nostalgisk och malde sedan på om lördagarna på stan när man var liten och fick följa med mamma till Café Royal sedan och äta en prinsessbakelse i gamla bankvalvet...




Kommentarer
Postat av: Martin

Grejen är ju att det egentligen är på soliga vinterdagar som solglasögonen kommer mest till sin rätt eftersom solen står så lågt och därför sticker mer i ögonen än på sommaren.

2007-03-04 @ 12:12:14
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Elin

Precis! Att bara få ha solbrillor på sommaren är ju rent stölleprov! :)

2007-03-05 @ 17:48:07
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0