4 nyanser av vitt

Jag förstår varför inte M vill göra sig av med den här stolen som står framför datorn. I dag är det som att jag inte kan ta mig upp ur den nu när jag väl har satt mig i den. Min rumpa sitter fast i den och benen lyssnar inte när jag vill resa mig. Kroppen är trött, så trött av en dag fylld med mord, yxmän och vilda djur i folks sovrum. Dessutom villade jag bort mig vid S:t Eriksplan ett tag, men kom till slut rätt.

Jag borde resa på mig och gå ut i vardagsrummet. De där gråa fläckarna i taket SKA bli vita i dag. Rätt sorts vit. Han som kom på att kritvit var ett bra sätt att beskriva vit kan hoppa upp och gömma sig i sin egen röv. Kritvit är lika med grå. Så fort färgen kom på plats var den askgrå, inte ens i närheten av vit. Jag gick dit igen, den här gången begärde jag likblekt. Blir det något annat än exakt samma färg går jag och hänger mig tror jag... Passande nog.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ganska komiskt att färghandeln inte har någon koll på sina färg, så där kan det ju inte få vara. Vad var det för gråa fläckar i taket? Själv har jag en orange fläck i taket, det är tomatsoppa ;-) Hur jag lyckades med det är en helt annan historia *haha*

2007-05-30 @ 08:11:00
URL: http://minatankarochsanningar.blogspot.com
Postat av: Elin

Linda: Ja, från början var fläckarna ljusgula, vi kom åt med rollern i taket på ett par ställen när vi målade väggarna. Sedan blev de gråa med hjälp av kritfärgen. Nu är de vita/ljusgår, det är fucking mission impossible... ;)

2007-05-30 @ 17:09:25
URL: http://ontherocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0