Nej, inte den

Åh, jag avskyr att sätta mig hos en fotograf och försöka få fram en bild som jag ska ha på mitt legg/pass/körkort i ett decennium.
Helst av allt skulle jag vilja säga "nej, ta om den", "nej, inte den" och ta om bilderna tills jag blir nöjd. Det vågar jag självklart inte.

På lunchen gick jag in på Expert här i Globen för att fixa körkortsbilden. Mitt emot deras fikarum fick jag ställa mig mot en vit vägg och en humorbefriad man i 30-års åldern klämde av en bild och räckte fram kameran till mig att titta på. Ruffsigt hår. "Nej, inte den", sa jag och han suckade lätt. Knäpp, en bild till och så fick jag se. Den var ännu värre. Men i ögonvrån såg jag killens fot som trummade lite mot golvet och helt plötsligt vågade jag inte säga "nej, inte den" som var min direkta impuls.

"Okej, vi tar den då" sa jag och tänkte redan på att jag skulle behöva visa upp den här bilden för alla möjliga i tio års tid. Suck... Varför vågar man inte härja med de där fotonissarna tills man blir nöjd? det är ju ändå min bild och jag som pröjsar för den.
Ringde banken för att höra hur mycket pengar jag hade och tröstade mig sedan med dvd-boxen med Hipp Hipp. Som bekant är den ju "dehn ewhl-tee-mahtah deh-weh-deh baw-ksenn"

Kommentarer
Postat av: Johan

Huh? Tar man inte bilden direkt hos Vägverket i samband med att man skriver provet?

2007-10-22 @ 14:39:29
URL: http://stormbringer.blogg.se
Postat av: Elin

Johan: Jo ? om man skriver på Vägverket, d v s. Ute på vischan får man dock infinna sig på den fotofria polisstationen.

2007-10-22 @ 15:16:45
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0