Sneaker-slacker

I dag har jag en riktig fuldag.
Håret står åt alla håll (tack för det, regn och rusk), en röd blemma (finne/böldpest?) har dykt upp på kinden och det känns som jag under natten gått upp både ett och två kilo. Med andra ord, ingen höjdare!
Dessutom har jag fortfarande inte aklimatiserat mig till att ha gympadojor varje dag. Jag känner mig alltid lite ugly och säckig när jag har gympaskor, det passar mig helt enkelt inte. Samma out fit och högklackat dock, då är det stor skillnad. Fast fötterna jublar nog åt de släta gummisulorna, de mår ju inget vidare i smala och höga klackar.

Förmodligen är de sjukt uppvilade när jag och fötterna kommer hem till 08-land igen. Och det kan nog också bli ett par skadliga pjucks, de snygga höstskorna är överallt den här säsongen. Sitter och dregglar så fort jag slår upp en tidning nu. Dags att stilla köpbegäret snart, med andra ord...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0