Avrapportering från Obygden

Från och med igår befinner jag mig i Obygden.
Här är mobilnätet obefintligt och ordet bredband existerar inte ens. Jag känner mig något old school när jag sitter här med lap topen inkopplad i telefonjacket, men det får gå. Resan upp var seg, trots att det handlar om X2000. Tåg går att åka så länge man åker längs med kusten. Efter det är det landsvägsbuss somm gäller i någon timme. Denna avnjöts i knapert sällskap, endast några få tapra själar so skulle in i hjärtat av Norrland. Hälften av dessa utgjordes av en ensamstende morsa med fem ungar, och dessa gjorde endast två saker under hela resan. Skrek, eller spydde. Jag är allergisk mor både ock. Därför steg jag med lättnad av bussen efter två timmar och sedan dess har jag myst med doggen och med mamma.

I Obygden är det tyst ikväll. Som alltid. Inte en käft ute, knappt ens djuren i skogen som omger stugan. Med undantag för myggen och knotten, eftersom de håller hov precis som brukligt. Jag tänker nu ge mig in på deras jaktmarker, det vill säga utanför dörren och avnjuta mitt rödvin ute på altanen.

Räkna med sparsamt med rapporter tills jag kommer hem på tisdag!
Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0