Klippan

Sent igår eftermiddag ringde Chefen i nöd: en programledare kunde inte sända fredagens förmiddagsprogram. Jag tackade ja på stående fot, vad hade jag för hinder annars under fredagen? Visst, arbetspasset kom ju i vägen för min fullspäckade dag göra ingenting, rulla tummarna och pilla navel men jag lyckades skjuta på dessa viktiga uppdrag till nästa vecka! Sovmorgon, tidig promenad i Stabby och frukostdrönare framför reprisen av Oprah är ju något som redan tråkat ut mig och det är jag mer än gärna utan numera.

Programmet flöt på bra, även om månaden borta från studion och reglarna kändes en aning under första minuten efter klockan nio. Dunk i ryggen, "lät skitbra" samt att chefen kallade mig en riktig klippa är något att ta med sig för en utfattig arbetslös journalist den här helgen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0