Rysk klåda

Jag har fått Rysslands nationalsång på hjärnan. Den dyker upp hela tiden: när jag lagar mat, när jag duschar, går i tvättstugan- till och med när jag är ute och promenerar. Idag när jag låste upp cykeln utanför Ica pockade den på igen, och killen bredvid mig sneglade misstänksamt på mig.
- Oj då..! var det enda som jag fick fram.

Någon gång läste jag i Illustrerad Vetenskap (ja, jag läser faktiskt den ibland och inte bara film-, musik-, och hjärndöda brudblaskor) att låten man "fått på hjärnan" är som en klåda och varje gång man sjunger eller nynnar på låten är det som att man kliar på stället i hjärnan där man har klådan. Min klåda har varit där länge, så det har inget att göra med medaljskörden för bolsjevikerna i EM- den dök upp långt innan dess. En rysk klåda helt enkelt- det låter ju faktiskt som en okänd könssjukdom eller något annat trevligt:
- "Jaaa, det var ju en jävla schysst resa som jag och Bengan gjorde asså, men den där jävla ryska klådan som nån av de där öststatspumorna gav mig är ett jäkla helsicke att bli av med nu..."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0