Tv i Obygden

American Beauty. Jag hade glömt hur jäkla hissnande bra den filmen är tills jag såg den nu ikväll. Spacey är härligt cynisk, Benning också och allt är skönt skruvat! Och så Chris Cooper som trots en ganska liten roll alltid har varit mitt mest bestående minne av den här filmen. Jag verkar vara ensam om att uppskatta honom så ofantligt mycket, men tycker att han är briljant. Jag försökte räkna hur många gånger jag har sett filmen, det är ett antal gånger ändå. Av någon outgrundlig anledning sitter jag detta till trots och försöker klura ut vem som skjuter vem varje gång filmen närmar sig sitt slut. Första gången jag såg den var på en dejt som jag egentligen inte ville gå på med en kille jag egentligen inte ville gå någonstans med. Kanske var det just därför som det blev just bio där man sliper säga ett ljud till varandra. Jag sitter här nu och försöker komma på var sjutton jag träffade den grabben, men det verkar vara helt omöjligt. Tror dock att jag avböjde någon fortsättning på historien redan dagen efter och ursäktade mig hastigt och lusigt direkt efter att filmen var slut. Varför går man över huvud taget iväg på sådana dejter? varför inte bara tacka nej direkt, skulle inte det bara vara enklare och mer skonsamt för båda? Ibland är man bra feg...

Numera kan vi alltså se på tv här ute i Obygden utan problem som ni märker- helt otroligt. Tidigare fick vi inte in Fyran och sedan när vi väl fick in den hoppade bilden ås fort det var för mycket vitt i rutan på samma gång. Detta skapade viss frustration när man försökte kolla på vintersport på tv, det var helt omöjligt att få något sammanhang när bilden flimmrade, ljudet försvann och ingenting gick att urskilja förän man visade mindre snö/is och mer idrottutövare eller dylikt. Dessutom har jag minnen av att någon av oss står, som tagna från en scen i "Vi hade i alla fall tur med vädret" balnserandes med antennen i handen och försöker få bättre bild. Jag tycker att det känns ofantligt primitivt- snacka om i.landsproblem...


Kommentarer
Postat av: geas

Varför går man på dejt på bio?
jag har aldrig fattat det, men har ändå gjort det minst ett par gånger. Hur dumt som helst

2006-08-16 @ 00:29:02
URL: http://flufcopter.blogspot.com
Postat av: Elin

geas: Ja, den här gången gjorde jag ju det för slippa prata med grabb-uslingen- så det är väl därför då antar jag!

2006-08-16 @ 10:57:55
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0