Waste

Jag slänger bort mitt liv.
Jag sitter här på min vita köksstol i plast, i detta nu, och bara slänger bort mitt liv. Dag för dag, bara så där.
Jag går upp på morgonen, duschar, äter frukost och efter det kastar jag bara bort mitt liv. Jag gör ingenting, förutom att leta efter jobb och de enda jobben jag verkar kunna få är de här eländiga jävla restaurangjobben. Det här är ingen värdig tillvaro, det är bara inte det.

En av mina vänner hemifrån gör något med sitt liv. Samma dag som jag ska avrapportera till Ångestförmedlingen nästa gång och berätta om alla jobben jag inte har fått/sökt/hittat åker hon till Italien. Hon gör det jag ska göra, men som jag bara inte gör av någon jävla anledning. Jag blir glad för hennes skull, men jag blir samtidigt så himla arg och besviken på mig själv. I detta nu känns det som att jag inte gör något åt min situation. Åtminstone inget nyttigt, utan jag sitter bara här ser på när dagarna rinner iväg. Och sedan klagar jag, gud vad jag klagar. Jag borde ta mig i kragen och sluta tycka synd om mig själv, men jag vet inte om jag orkar och kan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0