Än är man inte tant, inte

Måste man tycka att kids i luciatåg är söta?
Jag insåg igår att jag inte tyckte det, vilket kanske är ett tecken på att jag inte är så gammal än. När man är gammal tycker man nämligen sånt per automatik. Alla barn ritar fint, sjunger fint, dansar fint och är jättebra fotbollsspelare - även när de snört på sig två vänsterdojor med dobbarna innåt och inte ens träffar bollen när den ligger still.

Jag är alltså inte vuxen än. För i mina ögon och öron var gårdagensluciatåg ett ganska svajigt sådant med ungar precis i den åldern då de är allt annat än rara. De såg vilsna ut, någon petade nästan och det var varken rent eller i takt.

Well well. Om jag nästa år säger att det var ett förtjusande luciatåg så vet ni att jag blivit gammal. Förmodligen pensionssparar jag också, har broddar under skorna och tycker att Dressman är ett utmärkt ställe för M att handla finfina kläder till finfina priser på...

Kommentarer
Postat av: Läderlappen

Ja, vad ska man säga. Jag tycker att Du borde fundera på varför Du ogillar barnen i luciatåget. Man måste inte gilla barn, man behöver bara tycka om sina egna. Men ett luciatåg, det tycker jag Du borde klara. Vi behöver lite ljus för att orka med den här långa långa vintern. Lite snor, jag äter mina egna kråkor i boet, gör inte Du det? Och en sak till, pensionsparar Du inte än? Oh my. PUSS

2006-12-15 @ 01:27:28
Postat av: Elin

Läderlappen: Älskade läderlapp, ät du dina snorkråkor, låt maten tysta mun och låt oss vuxna prata i fred! ;) Och pensionssparandet kommer jag igång med så fort du klarar av att ha mobilräkningar under 3000 i månaden - deal? Puss!

2006-12-15 @ 17:30:47
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0