Hemliga dokument gör sig påminda

Alldeles nyss hittade jag ett gammalt mejl från M. Ett jättegammalt, från en helt annan tid kan man säga.
Ett mejl från den tiden då vi var på en helt annan basis med varandra. Då bestod våra ordväxlingar av romantiska fraser som "hej du", "tja", "läget?" och "kram på dig". Eller oromantiska, snarare. Det var ju så det var då, bara vänskapligt fast med lite förvirrade inslag. Någon konstig känsla sköljde för en sekund över mig. Då var känslor och måsten och borden all over the place. Själv gick jag runt med dessa känslor utanpå kroppen. Han gjorde inte det. Och det var väl det som var det stora problemet - just då.

Kollar lite till bland mejlen. Hoppar fram en månad. Hittar två "sötnos". Det gör mig minst lika glad nu som då, tror jag. Men det är både lustigt och konstigt vad känslor snabbt kan göra sig påminda igen - goda som mindre goda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0