Guds krok

Det lät som programkoordinatorn på jobbet la ut en liten krok till mig idag angående framtiden.
En liten liten en, men ändå.
Hon frågade mig om jag skulle plugga i höst och jag sa att jag är officiellt arbetslös från den 31 juli.
"Jaha?", sa hon. "Men vill du vara kvar här?"
"Jaaaaa", bedyrade jag och spetsade öronen ytterligare. För det vill jag ju. Mer än något annat, även om det bara skulle vara för någon månad.
"Men vet du att det öppnas upp här lite nu snart...?"
"VA?"

Det var min ärligaste förvåning hon fick höra. Det  f i n n s  ju inga jobb, och så är det ju bara.
Och sedan berättade hon, och helt plötsligt tändes ett litet litet futtigt ljus i mitt arbetslöshetsmörker.

Inte skulle det väl kunna vara så att gudarna är goda mot mig trots allt..?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0