Skitdåligachefsombudsmannen

Jag har just nu en liten fejd med en före detta chef på en tidning jag jobbade på länge.
Eller, fejd och fejd. Det är väl ingen fejd egentligen, men det kan nog mycket väl utvecklas till en om inte hon lägger på en rem snart.
Att sitta med papper från a-kassan framför sig och inte kunna skicka in dem på grund av något så simpelt som att ens gamla arbetsgivare är allt för slöa för att vare sig svara på mejl i tid ELLER skicka mig de uppgifterna som jag behöver- det är inte vidare underhållande. Jag sitter här och väntar med alla osammanhängande papper väl ifyllda samtidigt som jag inte kan skicka in dem eftersom vissa inkomstuppgifter är svåra att få fram. Hur svårt ska det behöva vara egentligen..?

Jag har länge haft lite svårt för min före detta chef tyvärr, mest för att jag inte tycker att hon någonsin uppviasde något slags chefsmaterial. Ibland när vi rapporterade festivaler hände det att fest prioriterades högre än att hela gänget skulle kunna ta sig hem alternativt till hotellet och någon gång fick hon sällskap av någon grabb i rummet som vi alla delade. 
Det kändes aldrig särskilt professionellt vilket var jäkligt synd, för jag gillade jobbet!

Var är Skitdåligachefsombudsmannen när man behöver en..?

Kommentarer
Postat av: Martin

A-kassan förtjänar en skopa ovett de också. Iallafall så som de beslutat sig för att bråka med mig i sommar. Har skickat in samma intyg tre somrar i rad men i år så räcker inte det tydligen...

2006-07-10 @ 18:25:11
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Elin

Martin: Ja, tell me about it. Själv sitter jag och fyller i blanketter för ett företag som jag inte har, aldrig har haft och aldrig kommer att ha. Man tycker ju att a-kassan för journalister borde ha en blankett för frilans, men icke!

2006-07-10 @ 18:55:42
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0