Sugar, Honey

Det slår mig medan jag går hem från Ica att Kents låt Socker, från skivan Vapen & Ammunition funkar till alla humör.
Alla väder, alla sinnesstämningar, alla situationer och i alla sällskap.
När den dyker upp i mina lurar är den nämligen aldrig malplace. Annars kan shuffle mode vara en liten chansning när man har plats för 200 olika låtar. Socker funkar dock varje gång, vilket i sig är något av ett smärre mysterium. När jag köpte skivan när den kom var det den första låten som jag fastnade för på allvar, till en början på grund av texten, men senare så mycket mer.
Den är cynisk, melankolisk, uppkäftig, rapp och sorglig på samma gång...

Apropå ingenting är det numera riktigt roligt att kolla på nyhetssändningarna på tv. Detta på grund av att alla sommarvikarier ser så in i helsicke nervösa och osäkra ut att man kan skratta gott ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0