Mi manchi tu

Ont i magen.
Min Italien-abstinens börjar nästan bli svår att hantera nu, det gör nästan fysiskt ont.
Lite överallt, men mest i magen.
Inte bra.
Såg ett inslag på tv om matlagningskurser utanför Rom och kollade.
Såklart. 
Dum som jag är, trots att jag vet att jag nästan blir med ledsen av att se sånt än glad.
Nästan sjukligt, jag kan knappt vara glad åt andra som får glädjen att åka dit.
Jag vill bara få knalla runt i små italienska byar igen. Höra italienska, prata italienska, leva italenskt.
Jag vill sitta på en uteservering och äta frukost som jag gjorde i Florens.
Jag vill bo bland kullar och vingårdar, som i Alba.
Jag vill dricka gott vin på soliga restauranger som i Bra och Torino.
Jag vill ha citrusträd utanför sovrumsfönstret, som i Rom.
Jag kan till och med tänka mig att få motorstopp mitt i ingenstans. Så länge det blir som utanför Pisa, mitt emellan solrosfält och majsfält...

Jag måste dit, snart! Annars kanske jag dör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0