Gåsen på Wallmart

Läste nyss någon fånig blogg där en tjej jublar över att de nya Canada Goose-jackorna snart landar (!) i de svenska butikerna. Varje gång någon säger Canada Goose tänker jag på samma sak och skrattar lite för mig själv.

För tre-fyra år sedan när jag firade nyår med några vänner hade en av killarna besök av sina kusiner från Kanada. Samtalsämnet var givet: dessa plufsiga och överskattade jackor. De kunde inte för sitt liv förstå varför det fanns en människa med denna jacka på sig runt varenda hörn och vi förklarade att det var något av en statuspryl. De såg ut som fågelholkar och vi förklarade att eftersom de kostade mellan 5000-10 000 så var det tufft att ha en sån. Tjejkusinen hostade förfärat till. Killkusinen spärrade upp ögonen.

- Va?!?? I Kanada är det där typiska white trash-jackor. De kostar 20 dollar på Wallmart! Ingen respekterad människa skulle bli caught dead med en sån på sig...

Jag såg en sån jacka på en kille med backslick idag. White trash i Kanada är nog trots allt samma sak som white trash i Sverige. I alla fall med mina mått!

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha, det måste vara ett av dina bästa inlägg, även om det finns många av dem (bästa alltså) :)

2006-11-07 @ 13:36:16
URL: http://dorisen.blogg.se
Postat av: Elin

Lina: TACK!!! :) Efter att ha haft en rekordhemsk avslutning på arbetsdagen värmde den kommentaren ända ned i tåspetsarna! :)

2006-11-07 @ 15:12:34
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0