Brak

Under morgonen drömde jag att jag var med i Idol.
Jag kommer inte alls ihåg vad jag sjöng, men tyvärr åkte jag ut. Jag drömmer väldigt mycket skruvat just nu, så det är egentligen inget att fundera över. Igår drömde jag till exempel att jag blev tvingad att jobba på en oljerigg och mitt jobb var att knuffa ur stora torskar (ja, fiskarna alltså- inget annat) som hoppade upp i min båt. Undrar om min hjärna börjar löpa amok nu i brist på vettig stimulans...

Nu sitter jag här och gäspar så att ögonen tåras. Ändå har jag sovit i tio timmar. Jag försöker bryta trenden, men så trycker jag på snooze-knappen och sedan är det samma sak igen. Jag har ingen diciplin kvar. Den lilla jag hade när det var tentaplugg, PM-skrivning och uppsats är helt borta. Puts väck. Nu klarar jag inte ens av att gå upp ur sängen i normal tid. Jag är ett vrak.

Dessutom vaknade jag av att en av hyllorna i badrummet gav upp och gick vidare till ett annat liv. Braket fick mig att sätta mig upp käpprakt. Hjärtat klappade. Jag hörde hur örhängen och hårborstar rullade runt på golvet där inne. Ingen skall behöva vakna med ett brak, inte ens om man har sovit skamligt länge...

Kommentarer
Postat av: Linda

Alltså Elin, om du var med i Idol.. Då skulle jag rösta på dig varje gång! =) Utan tvekan!

2006-10-31 @ 20:51:24
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Åh, det känns skönt att veta. jag kanske skall överväga saken...

2006-11-01 @ 08:38:55
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Viljaringa

Good people of togo i was here ok.

2008-05-12 @ 10:20:49
URL: http://viljaringa.www.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0