Hur mycket är tillräckligt?

Jag försöker plugga, men det går inget vidare.
Jag har förlorat all min koncentrationsförmåga och letar mest efter bloggar att läsa, lägenhetsannonser, jobb och juicy skvaller om folk som jag egentligen inte bryr mig om. Jag gör ingenting med andra ord.

Funderar lite över hur mycket jag behöver göra idag för att känna mig nöjd med min insats. En fråga? Två? Eller räcker det kanske med ett försök? Om jag har riktig tur kanske det räcker med det som jag just nu gör: har ambitionen att skriva på tentan..? Nej förresten, det räcker inte. Det kan det inte göra, jag skrev ju faktiskt inte någonting alls på tentan i förra veckan. Men ibland kan man bara mäta värdet av dagens göromål i hur det känns efteråt. Det som räknas är om jag är tillfreds med insatsen.

Det är jag inte nu. Lite mindre än en vecka utan plugg och ändå har jag svårigheter att motivera mig. Och detta trots att skiten ska vara inne om en vecka. Tillräckligt med ansträngning? Nej, inte en chans- jag ger det ett försök till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0