My dirty laundry

Torsdag är lika med tvättdag. Rätt trist tänker ni, men inte så tokigt enligt mig.
Jag känner mig nämligen rätt ordentlig så fort jag springer i tvättstugan. Lite mer än när jag städar, extremt mycket mer än när jag diskar. Så fort jag öser ned tvättkorgens innehåll i den blå Ikea-väskan och plockar åt mig påsen med tvättmedel så känner jag mig skitduktig. Tvätta, tumla, stryka, vika. Det är så mycket som blir gjort på ganska kort tid. Och genom ganska lite energiförbrukning också, skall väl tilläggas. kanske är det det som är den stora behållningen egentligen.

M och jag har sedan länge bestämt att den dagen vi blir sambo är det bytet givet. Tvättning mot diskning och vi är båda ganska belåtna över det bytet. Jag vet att jag inte borde ifrågasätta, eftersom jag enligt min mening är den som vinner på den dealen. Dock kan jag inte förstå hur någon kan vilja byta bort en livstid av tvätt mot en dito av disk. Dags nu att tumla!

Kommentarer
Postat av: Lina

Oj, jag kunde inte hålla med dig mer! Sambon och jag har en tyst överenskommelse; disk mot tvätt. Självklart känner jag mig som vinnaren eftersom jag till och med gillar hela grejen med att tvätta. Det luktar gott, det blir rent, mjukt och varmt när det kommer ut ur torktummlaren osv. osv. osv....

2006-10-12 @ 21:43:38
URL: http://dorisen.blogg.se
Postat av: Elin

Lina: Jag håller helt och hållet med. Mjukmedel slår diskmedel med hästlängder! :)

2006-10-13 @ 14:19:49
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0