Nu jäklar, tydligen

Sov alldeles för länge idag också. Det är som att hela mitt sömnbehov har blivit rubbat. Försökte kompensera mitt dåliga samvete för detta med en timmes powerwalk ute i ösregnet. Det gjorde susen. Medan jag traskade runt längst gatorna där några Uppsalas finaste villor ligger funderade jag lite över varför söndagar alltid är dagen då man känner sig laddad att förändra saker och ting.

Söndagar är alltid dagen då man tänker att imorgon, då jäklar. Och sedan tar man en kaka till morgonfikat på jobbet och så är man tillbaka där man startade. Och sedan är det samma visa igen nästa söndag. Igår när jag städade och fixade här hemma kände jag precis så att nu jäklar. Inte för att jag varit särskilt onyttig vare sig under helgen eller veckan som gått. Tvärtom, jag var en duktig idiot: åt bra och powerwalkade ganska bra. Christ, jag gick ju till och med ut i ösregn då med. Ändå kröp "nu jäklar"-känslan fram igår. Varför? Är den liksom obligatorisk på söndagar?

Medan jag väntar på att min fullkornspasta kokar färdigt äter jag en clementin. Fullkornspasta med, well inget mer än tomatröra. Inte särskilt lyxigt, men så är det ju måndag också...

Kommentarer
Postat av: Linda

Go Elin, bra jobbat =) Jag fick också gå i regn i fredags, det var lite sådär.. Kom förresten på att jag skulle berätta om Asos. Jag fick min leveranssedel häromdagen och gick och hämtade på en av poststationerna här i stan, busenkelt =) Allt gick så smidigt måste jag säga. Lovely! Just DO it =D

2006-10-23 @ 15:11:52
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Anna K

Tja tja! Gott med mat, alla skriver sa mkt om mat pa bloggarna man blir ju ashungrig! Neh jag far ga hem och laga mig fajitas med guacamole. Ar Ed hardcourt bra? Han ska komma till razzmatazz te vecka. anyway ha de gott! / anna "fortf lidande av sviterna fran lordags" Ki

2006-10-23 @ 15:43:29
Postat av: Elin

Linda: Åh, tack. Jag behöver lite pepp! Kul att höra om ASOS, då kanske jag plitar ned en beställning där jag med- om jag får råd! :)

Anna K: Gums, passa på att se Ed Harcourt på Razzmatazz om du kan. Han är grym! Guacamole lät fan så gott det också vill jag lova... :)

2006-10-23 @ 17:11:35
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0