Otrogen

Jag är allt en otrogen liten jäkel jag.
Hålla fingrarna i styr är knappast min grej och jag gör det om och om igen hela tiden.
Och jag pratar nu om hudvårdsprodukter och ingenting annat. Lika trogen som jag är mot min man, lika otrogen är jag mot producenterna av duschcreme, hudlotion och shampo. Och allt annat som man kan tänkas ha i skallen, ansiktet och på kroppen.

Jag hörde någon hudvårdsterapeut på tv som svamlade om att det var viktigt för kroppen att man höll sig till samma produkter. Varför snappade jag inte upp dock, och jag kan fortfarande inte gå förbi hyllorna i affären utan att stanna och sondera terräng. Ena stunden luktar jag vanilj, andra choklad och tredje någon konstig blandning av papaya och gräs. Just nu luktar jag desinfektionsmedel på grund av ett dåligt köp och av samma anledning blir det alltså en ny omgång bland cremerna när jag sticker ned till stan om en stund. Jag förstår fortfarande inte hur en duschcreme kan lukta på ett sätt när den fortfarande befinner sig i flaskan och helt annorlunda så fort klicken landar i  min hand. Gör om, gör rätt...

Riktigt ruggig promenad under morgonen, förresten. Ska dra på mig såväl basker och vantar som halsduk innan jag går iväg till fröken J om en timme. Kala träd, grå himmel och blåsigt... Det är svårt att förneka vart vi är på väg nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0