På gränsen

Jag hatar när det är 10 grader ute.
Hade det varit 9.9 grader ute så hade mina element pumpat in värme i min kalla lägenhet. Nu är det 10 grader och det betyder att elementen är kalla. Iskalla.

Jag tycker att jag borde få bestämma själv över när jag vill ha det varmt. Är det verkligen för mycket begärt? Om jag vill slösa mina pengar på värme året om så borde det vara mitt val. Det ska väl min hyrevärd skita blankt i? Jag förstår inte varför de utnämnt sig till miljöns allra bästa kompisar och bestämt sig för att spara energi. Det är ju ändå jag som betalar för energin som går åt i denna lilla sketna lägenhet som jag kallar hem.

Så nu går jag här. Med långärmat. Och dubbla strumpor. Och tofflor. Och jag har tänt värmeljus i hela lägenheten. Värmeljus- vilket underbart ord för en frusen själ. De håller i alla fall vad de lovar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0