Tiga är guld- på Ica

Att säga hej kan tydligen få klockorna att stanna på Ica.
Tydligen. Sällan har jag sett en så förvånad blick som idag när jag hejade på tjejen i kassan.
Är det i Sverige förbjudet att säga hej först? Jag gör det ibland, när man får en sådan där underbart inspirerad kassörska som stirrar ut i november och inte säger ett knäpp. Då kostar jag på mig ett hej, som idag. Tjejen stelnade genast till. För någon sekund slutade hon blippa varorna som jag så prydligt lagt upp på bandet med streckkoden åt rätt håll. Hon stirrade på mig. Hon såg ut som om hon aldrig hade hört något liknande. "Ja, hej hej...", klämde hon till slut fram och såg ruskigt skakad ut tills jag hade betalat och gått.

Är det olagligt att säga hej innan kassörskan sagt hej?

Ikväll: Kyckling med ris, skräp-tv och mys med älskade M.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag säger alltid hej, förutom till segkärringarna på Konsum.. De är så hemska ;-) Efter att ha jobbat som kassörska i 2 år så tycker man att det är hemskt trevligt att heja, så jag hejar överallt =D

2006-10-26 @ 10:19:41
URL: http://lindamariaengla.blogg.se
Postat av: Elin

Linda: Ja, det är faktiskt bara rent folkvett att säga hej! :)

2006-10-26 @ 12:16:21
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0