Tillplattad

Aldrig har ett däck varit så platt som mitt var idag. Sällan har punktering heller varit lika ovälkommet som idag. Funderade ett ögonblick på om någon buse som vill mig illa hade varit framme och slashat mitt däck under natten, men kom sedan på att jag blev varnad för en månad sedan. Av cykelreparatören alltså. Däcket var så gammalt att en ny punktering redan knackade på dörren när den senaste precis var lagad, sa han. Thanks for nothing, tänkte jag då surt och betalade.

Så nu stod jag alltså där, en knapp månad senare med ett däck plattare än en pannkaka. Inte mycket att susa till affären på, så det var inte mycket att be för egentligen utan bara att bege sig tillbaka till cykelaffären. En halv evighet kändes det som. Och jag som bara skulle åka och köpa mjölk...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0