Hemmafruar med diaré som luktar illa...

En kompis till mig som arbetar i reklambranschen förklarade en gång för mig hur det fungerar. Han förklarade att olika reklamfilmer väljs utifrån vilken målgrupp som man uppskattat kollar på tv-programmet som reklamen skall gå i. Sedan dess har jag inte kunnat låta bli att försöka räkna ut vilken målgrupp man tänkt till just det programmet jag råkar kolla på, och eftersom jag kollar på en hel del skräp så kan det ibland vara ganska underhållande.

Bakis som jag är idag har tv:n stått på hela förmiddagen och trean envisas med att köra hela säsonger av Top Model på helgerna. Tydligen är målgruppen, förutom jag själv så för det här programmet en kvinna som stannar hemma med sina barn, har diaré, behöver sluta röka och har problem med att det luktar mycket mycket illa på hennes toalett när hon har gjort nummer 2. Skapligt snäv målgrupp säger jag!

Kommentarer
Postat av: Doris

Hahaha, jag sitter och kollar på det just nu och nu kan jag inte låta bli att tänka på det du skrev :)

2006-09-09 @ 14:19:22
URL: http://dorisen.blogg.se
Postat av: Elin

Doris: Rätt skruvat när man nalyserar ned det på atomnivå... :)

2006-09-10 @ 21:30:47
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0