Paw Rikh-titt

När jag väl jobbar vill göra det på riktigt. Om det handlar om radion så vill jag göra program, inte bara sända. Jag vet i och för sig inte om ni förstår skillnaden, men den är faktiskt gigantisk. Att göra program handlar om kreativitet, att komma på kul saker och komma på smarta frågor till gäster. Att sända program betyder att dra i reglar på bandade inslag, köra tävlingar och se till att låtarna kommer och går i den ordningen de skall. Ibland när man jobbar som vikarie som får man ju som uppgift att komma in och bara göra det viktigaste och inte göra det på riktigt. Det är säkert det samma på andra jobb, lite samma var det också på telefonistjobbet de första dagarna. Jag svarade bara i telefon, hade inte direkt några andra arbetsuppgifter, eftersom man ibland bara behövs till det absolut viktigaste. Jag tycker att det är en så gigantisk skillnad mellan att jobba och att jobba, alla jobb vill man ju göra på riktigt- eller..? 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0