Pratkvarn 07.05

Jag hatar folk som ska prata. Åtminstone när jag inte vill prata.
Kollektivtrafik + tidig morgon + främling är inte lika med "kom hit, så pratar vi om allt mellan himmel och jord tills öronen faller av." Om klockan knappt har passerat sju och jag sitter med både lurar i öronen och en bok i handen, då vill jag inte bli störd. Jag vill inte veta om Nisse från Knivsta försov sig i morse, har glömt sin matlåda eller är intresserad av min bok.

Jag och älskade M kom i helgen fram till att musiken till det gamla tv-programmet Benny Hill gör allting roligt. Det är sant, jag lovar. Jag provade med lite allt möjligt, och det går inte att låta bli att garva när man hör den musiken. Kanske skulle jag behöva lite sån musik när jag sitter på tåget på väg in istället...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0