Slösa och spara

Även om man inte har några finanser att prata om, så kan man unna sig något litet ibland. Mötte upp F och fröken J för en fika på stan, ett skönt avbräck i tristessen. Vi nationsfikade (såklart) och gjorde (såklart) som vi alltid gör: ojar oss över hur billigt det är och jämför med vad det kostar på ett vanligt café. Prisexempel: en kopp te + en bit kladdkaka = 15 pengar. Ypperligt, särskilt med tanke på våra mycket tunna plånböcker.
Sedan stod vi och provade mössor på Indiska i en kvart och gjorde oss lustiga. Jag hittade en jättesöt basker som jag funderar på att införskaffa, men stod emot impulsen idag och ska fundera på saken lite. vad jag istället unnade mig var två par örhängen, 80 pix är inte så fasligt mycket pengar och jag blev glad. En bra ekvation!

Efter att (med glädje) ha skämt bort min älskling i några dagar är nu tydligen min tur att bli lite uppassad på. Redan för två och ett halvt år sedan när M och jag träffades hörde jag talas om en  f a n t a s t i s k  fiskgryta som den här mannen lagade. Denna har jag dock aldrig sett röken av, men tydligen är det var som kommer att stå på middagsbordet ikväll. Jag väntar med spänning...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0