Städombudsmannen

Tänk att 22 kvadrat kan bli så stökigt. Eller ja, stökigt med mina mått. Jag gillar liksom när saker och ting står på sin plats. Det har jag alltid gjort. Tidigare har jag haft en vana att först städa lägenheten och sedan lägga fram nån bok eller nån tidning lite slarvigt, för att det inte ska se ut som en IKEA-monter. Jag gjorde ibland så när någon jag gillade skulle komma hem till mig. Och ja, jag hör själv hur neurotiskt det låter..!  

Med andra ord gillar jag inte när blandad post, som egentligen borde slängts med en gång ligger i högar på köksbordet, kläder som borde tvättas ligger i fåtöljen och USB-kablar, tv-spel, lypsyl och gamla tjejtidningar trängs på golvet, i bokhyllan och på fönsterbrädan. Varför lägger jag en USB-kabel i fönstret för? Varför lägger jag inte tidningarna i tidningsstället- det hörs ju på namnet att det är där de skall vara. Och jag som har så äckligt mycket fritid numera. Fritid är ju det enda jag har om man skall vara ärlig. Idag har jag dock tagit lite krafttag mot mina allt mer slappa vanor och det känns skitskönt om jag ska vara ärlig. Jag har tvättat allt som behövde tvättas, jag har betalat alla räkningar som låg i högen av post på köksbordet och jag har dammsugit upp all skit som legat på mitt golv. HA!!!

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag har frågat mig själv samma sak många gånger. Sen skaffade jag städerska till mina 29 m2, japp! Tämligen föraktat av många duktiga flickor, mammor mfl men jäklar vad skönt. Och inte kostar det mer än några öl per månad heller. Man får själv plocka undan förvisson, men då blir det åtminstone gjort en gång i månaden.

2006-09-30 @ 22:48:18
Postat av: Elin

Carro: Förbannat bra idé! För det priset hade jag gjort exakt samma sak... Varför så billigt?

2006-10-01 @ 12:58:59
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0