Saldo: 24, 50 kronor

Det var länge sedan jag gjorde nu, det där lilla oroliga grinet efter att man dragit sitt Visakort på Ica dagarna före lön. En rynka i pannan och sedan stirra ned på displayen: "går det igenom eller inte"? Det är långa sekunder, man undrar om alla ser att man inte har en aning om i fall det ska räcka eller inte. det har man nämligen aldrig. Finns det en hundralapp, eller två kanske? Finns det något alls? Undrar om kassapersonalen lärt sig scouta ut oss stackare som knappt har pengar till mat den 23:e.

I dag fanns det. "Transaktion godkänd", pust, och sedan hemåt med en kasse med mjölk, yoghurt, melon och grön pesto. Jag tror inte jag har varit så här pank sedan jag pluggade. Då pantade man flaskor sista veckan för att skramla ihop till bröd och en tomat. Flera gånger. Dit vill man inte tillbaka. Hurra för att det dimper in en klump slantar på kontot om två dagar!

Nuvarande saldo: 24,50 kronor. Pust.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag vet inte om det är en för eller nackdel att få lön den 15 som jag får. Men, det är en fördel att som jag har, ha två jobb. Först får jag lön den 15 från Secen& sen den 27 från Hemtjänsten. Även om det oftast inte är så mycket, hjälper det. Och, så är det ju toppen att ha en sambo också ;-)

2007-04-24 @ 11:05:22
URL: http://minatankarochsanningar.blogspot.com
Postat av: Julia

Vilken tur det är att vi får pengar INNAN valborg. hur fan skulle det gå annars? Vi tänkte åka med bil och storhandla käk och självklart alkohol någon dag. Vill du hänga med? :) buss

2007-04-24 @ 11:52:43
URL: http://oh-julie.blogspot.com
Postat av: Elin

Linda: Sambo har mååånga fördelar! Särskilt om man har en go en, som jag! :)

Julia: Det kan jag tala om för dig, då skulle det gå åt skogen! :) Jag följer gärna med, så länge det blir efter 16! Count me in! :)

2007-04-24 @ 18:36:05
URL: http://ontherocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0