Miss match

Jag trodde människor som är klädda i en och samma färg var utdöda. Jag hade fel.
När stan verkade svämma över av rosa tjejer för ett tag sedan suckade jag ljudligt. Samma färg från topp till tå skulle kunna vara straffbart, låt säga att det går under rubriceringen förargelseväckande beteende. Dock var de rosa människorna ingenting mot den lila uppenbarelsen på tåget hem i dag.

Jag kunde på denna människa inte finna en enda detalj som inte var lila. Möjligtvis hennes hår. "För det hade ju varit smaklöst". Skor, strumpbyxor, kjol, blus, dunjacka, ögonskugga och filofax - lila, lila, lila.

Smidigt för henne dock, för då matchar ju allt i hennes garderob perfekt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0