Punkt slut

Elin trött.
Orkar.
Inte.
Blogga.
Sammahängande.
Därför.
Punktform:

  • Rekordtrött när jag vaknade i morse. Jag är fan alltid rekordtrött på morgnarna/sena nätterna när jag ska upp. Varje dag känns som ett nytt rekord. Jag vet inte ens varför jag bryr mig om att berätta att jag var trött, vem fasen skulle inte vara trött då..? Okej, stryk det.
  • Invigde stövlarna i dag, och det gick över förväntan. De skavde dock ordentligt när jag cyklade mellan stationen och hemmet och jag tog tacksam av dem. I morgon vilar vi fötterna tror jag.
  • Får pikar av kollegan för att jag så ofta har matlåda innehållande pasta. I dag triumferade jag med: (tadaa) ris.
  • Jag slutar klockan tre. Vilken tid tror ni att jobbet bjöd på semla? Klockan tre. Inte en chans att jag stannar extra länge för lite mandelmassaproppad gräddbulle. Den tar jag i soffan med M om en stund istället.
  • M kom att tänka på två roliga skämt i går. Samtidigt som han drog dem fnissade han hejdlöst. Jag skrattade mer åt honom än åt skämten.
  • Jag trodde vintern var slut. Tills jag steg av t-banan vid Globen och fick en chock. Vart fasen tog våren vägen?
  • M scoutar födelsedagspresent åt mig och är vänlig nog att hemlighetsfullt dela med sig lockande detaljer. Jag vill veta, fast jag vill inte veta...
  • Jag kan läsa min jobbmejl över nätet, det finns en nackdel och en fördel med det. Fördel: jag kan läsa min jobbmejl hemifrån. Nackdel: jag kan läsa min jobbmejl hemifrån.
  • Nu middag i soffan: parma- och mozzarellasallad... Yummi! 




Kommentarer
Postat av: Anonym

Din blogg är så fantastiskt rolig! Läser och tänker varje gång vilken superkul kompis du skulle vara att ha. Hoppas att man får läsa av dig i pappersform snart.

2007-02-20 @ 19:45:57
Postat av: Elin

Anonym: Oj, vilka lovord! Jag vet inte om jag ska tro att du är ärlig eller ironisk. Men med risk för att gå på en nit säger jag helt enkelt tack och bock! :)

2007-02-22 @ 18:24:08
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0