Rödvin + trötthet = ?

Var helt slut när jag lämnade jobbet i går eftermiddag. Bytte till röda linjen vid Slussen, ett skitgammalt tåg. Trots att jag hade riktigt hög volym på mp3:n, så hörde jag knappt vad Jocke Berg sjöng om när vi började röra på oss. Attans vad skramliga de gamla tågen är... Tog bussen till Norrtälje sen, tänkte att det skulle bli skönt med helg och glömde fför en stund bort att jag inte skulle få så mycket helg, eftersom det är Melodifestival...

Det blev mat och vin och ost & kex hos svärpäronen. Var rädd att jag skulle bli trött, men kände mig rätt så pigg fram tills jag och M letade oss in i vårt rum för att kolla på en film klockan nio. I första reklampausen skulle jag "bara lägga mig ned en stund" - sen kommer jag inte ihåg något mer. Vaknade två timmar senare av att M försökte hjälpa mig av med kläderna och bädda ned mig. Med andra ord var kombinationen rödvin och trötthet lika bra som jag misstänkte. I dag känns det lite surt att jag somnade ifrån allt som ett litet småbarn, men jag sov förbaskat skönt - tolv timmar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0