Växel

På tok för mycket folk som inte ens kan stava till service arbetar med det.
Som i går till exempel. Tog ett par kliv utanför dörren till Bladet för att köpa en sallad. För en gångs skull glömde jag säga att jag skulle ta med och reagerade inte förän jag fick för lite växel tillbaka.
Sedan spenderade jag fem minuter med att argumentera med den uppkäfiga personalen som hävdade att om jag inte sa till så fick jag som straff betala det högre priset.
- Men det är ju idiotiskt, sa jag. Varför kan jag inte få mina pengar?
- Nej, men jag har redan slagit in sextio kronor nu, så det går inte, svarade kaxiga fröken.

Till slut sa jag att om jag inte fick min växel ville jag ha alla mina pengar tillbaka och gå någon annan stans och då öppnade hon surt kassaapparaten och plockade upp mina pengar. Medan jag sen väntade på min sallad blängde hela personalen på mig. Hur kan man neka kunden rätt växel för att man "redan slagit in en annan summa"..? AAAAARGH!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja det är konstigt...

2007-02-06 @ 18:26:44
URL: http://sgustafsson.blogg.se
Postat av: Sandra

Oj, namnet kom inte med.

2007-02-06 @ 18:27:47
URL: http://sgustafsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0