Hell no, I won't go

Folk drar till fjällen. Överallt verkar folk dra till fjällen eller komma hem därifrån.
Åka skidor? Nej tack. Sitta i någon fånig stuga i någon fånig backe? Nej tack. Afterski? Hell no!
Är det något jag är osugen på så är det att åka till fjällen och harva runt med zinkpasta på näsan i någon backe med smältvatten. Dra på sig pjäxorna vid bilen och stylta fram med liftkort och skidglajor. Sitta i täckbyxor och glo på tyskar som inte kan åka. Bli knuffad i liftkön. Bli kissnödig när man är på väg upp i längsta backen. Ramla under sittliften så att alla ser det. Lyssna på Carola i anläggningens ruttna högtalare. Ha blåmärken på knäna efter fallet under liften. Ha blåmärken på rumpan efter att ha försökt åka snowboard.

Ja, är det något jag inte vill så är det att åka dra till fjällen. Men det kanske var en smula oklart..?


Kommentarer
Postat av: Lina

Nä, en varm sandstrand ska det vara och 28+ i vattnet. Och en piña colada.

2007-01-03 @ 23:56:43
URL: http://dorisen.blogg.se
Postat av: Elin

Lina: Jepp jepp, du har så rätt. Fast jag byter gärna min Piña Colada mot en Maitai... :)

2007-01-05 @ 11:31:03
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0