"Joker is poker with a j"

Poker, poker, poker.
Somliga tillfällen känns det som att det räcker med att bara nämna ordet för att jag ska koka över.
Poker är M:s passion här i livet och det gör att vi krockar ordentligt ibland. Det gör mig både arg och ledsen.
Han tycker att fyra kvällar i veckan är ganska lite, jag tycker väl egentligen att det är tre dagar för mycket. Kanske är det för att det är söndag, men jag känner mig lite edgy just nu - särskilt när ordet poker nämndes ytterligare en gång.

Eller så är det för att det i morgon är måndag igen och det betyder att väckarklockan ringer 04.40. Klart är i alla fall att 48 timmar helg går alldeles för fort. På tok för fort. Jag undrar redan vad jag har gjort med min lediga tid den här gången och får lätt lite dåligt samvete för att jag borde ha gjort mer saker, andra saker.

Ska snart åka över till Johanna. Istället för stadsvandring i solskenet fick hon, som nyinflyttad i stan, spendera söndagen i sängen med feber. Jag ska spela rollen som Florence Nighingale och åka dit med lite Alvedon etc.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0