Målartalang

Halsen börjar ge med sig, thank God!
Hoppas nu att det inte plötsligt går åt andra hållet, eftersom det i morgon är dags för den stora målardagen. Då ska terracottatapeten med guldfärgade flames döden dö och ersättas med något mer smickrande. Något som inte ger en känslan av att rummet krymper...

Jag gillar att måla om. Senaste jag gjorde det gällde det en hel lägenhet. Jag hade precis flyttat till en ny och större lya, brutit upp från ett riktigt vidrigt förhållande och skrivit in mig på en ny kurs på universitetet. Tog en vecka ledigt från mitt jobb och låste in mig i den nya tvåan med färg, stege, penslar, roller, spackel och en stereo. Kände mig hela tiden som en sådan där tjej på film som gör om allt i sitt liv och blir starkare, tuffare och lyckligare. När det var klart satt jag sedan i fönsret och åt pizza och rökte nöjt.
Nästan så att man kunde höra den pampigt triumferande musiken med stråkar och cymbaler rulla in i bakgrunden...


Kommentarer
Postat av: Hanna

Du hade nästan varit värd den musiken då :)

2007-01-26 @ 21:23:31
URL: http://hannaslilla.blogg.se
Postat av: Elin

Hanna: Tack! Hur fånigt det än må låta så tycker jag faktiskt också det... :)

2007-01-27 @ 15:27:40
URL: http://ontherocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0