Moneybrothers pizzeria i Gazaremsan

Rolig fest ena dagen brukar betyda jobbig dag andra dagen.
Det gör det också i dag.
I tunnelbanan köpte jag i morse världshistoriens godaste macka. Nybakat danskt bröd med massa ost och grönsaker gjorde mig visserligen varken piggare eller fräschare, men ändå. God var den.

Åt sedan inte lunch förän nu. Ville äta ensam och medan jag åt min pasta funderade jag på vad jag skulle säga om någon okänd ville sitta vid mitt bord. Att jag hade TB? Tourettes? Eller att pastan bara var förätt och att jag ville kasta mig över vederbörande till varmrätt? När en konstig tant kom fram nöjde jag mig med att hävda att det var upptaget och sedan titta ned i min tallrik igen. Det verkade funka bra nog.
Det var länge sedan jag kände mig så himla asocial...

Och förresten: Filip Hammar funderade i går vilket namn Agnes och Moneybrothers fiktiva pizzeria i Gazaremsan skulle ha. Jag tror det blev Brorsan-brorsan, även om jag gillade både Penga-pizzan och Pizza-pizzan bättre... 

Kommentarer
Postat av: Martin

jag måste säga att jag inte alls hänger med i det där sista stycket. Hade det bara varit Moneybrother vore det en sak, men vad fyller Agnes för funktion?

2007-01-13 @ 10:53:24
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Elin

Martin: Neeej, det är kanske inte så lätt att göra. Men varken Filip Hammar eller Fredrik Wikingsson är väl alltid särskilt logiska i sina tankegångar?

2007-01-13 @ 16:00:59
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Martin

Nä, det är ju sant. :)

2007-01-14 @ 11:11:55
URL: http://hellvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0