Och sen luktade hela Globen korv...

På tåget i morse lyssnade jag på radio tills mottagningen bröts strax norr om Märsta. De hade någon fånig tävling och spelade upp ljudet av någon som sitter i en trädgård en sommardag och dricker kaffe. Jag blev med ens ledsen av längtan. Jag längtar alltid till sommaren. Åtta månader av mörker som kulminerar i fyra månader med sol och värme.

På Centralen luktade det senare knäck. Av någon outgrundlig anledning. Jag kom snabbt fram till att vi borde ha två årstider i Sverige: jul och sommar. Fifthy-fifthy ungefär, eller 40 jul och 60 sommar. Julen är ju det enda fina med vintern enligt min mening, och då har ändå mina vintrar alltid förgylts av födelsedagar i februari. Ja, så gör vi: jul och sommar - det är våra enda årstider, tänkte jag.

Och sedan steg jag av tunnelbanan och hela Globenområdet luktade prinskorv.

Fan också.

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag skulle nog rösta på 20 % jul, 5 % höst, 15 % vår och 60 % sommar.

2007-01-10 @ 15:13:22
URL: http://hellvis.blogg.se
Postat av: Elin

Martin: Min hjärna orkade inte med sådana deltajerade rapporter klockan sex på morgonen, men annars håller jag nog med... :)

2007-01-10 @ 20:45:58
URL: http://ontherocks.blogg.se
Postat av: Hanna

Jag röstar:

50 sommar 30 höst och 20 jul. På så sätt blir fortfarande julen lite speciell.

Våren är vacker, men jag har pollenallergi.

2007-01-11 @ 12:46:37
URL: http://hannaslilla.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0