Sambo med Edward Scissorhands

Nu har jag skurit och klippt mig så mycket i fingrarn ade senaste dagarna att mina nävar ser ut som huggkubbar.
Utomstående skulle kanske kunna tro att jag egentligen är sambo med Edward Scissorhands. 
Hade det varit så hade jag nog föredragit att han klippte mitt hår framför mina fingertoppar.

I verkligeheten handlar det bara om att jag måste lära mig att knivar är vassa saker. 

Dagens kom ihåg: 

* Skär man tomat och inte tittar på vad man gör, då träffar man ofta fingertoppen också.
* Är knivarna nyligen slipade av ett proffs — extra farligt för sköra fingrar!

Kommentarer
Postat av: Martin

Jag tycker att det är farligare när knivarna inte är slipade. Men så är jag ju gammal kock också. :)

2007-01-16 @ 18:08:48
URL: http://hellvis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0