Jag har INTE legat med brudgummen

Min favoritfärg är svart. För att bryta av har jag ibland svart-vita kläder och går jag ritkigt långt tar jag kanske på mig något rött. Svart, vitt och rött alltså, med ganska få undantag. Det här skapar en del problem när man ska gå på bröllop. Svart, vitt och rött är nämligen de tre, de enda tre, förbjudna färgerna på en vigsel.

Tyckte jag var slug när jag tänkte ha en röd klänning, men lärde mig i dag att rött betyder att man har legat med brudgummen. Det har jag ju inte, och då är det mycket onödigt att låta folk tro det, tyckte jag.
Nu finns det ju visserligen en väldans massa färger kvar att välja på. Skulle kunna tänka mig ljusgult eller turkost kanske. Fast jag kan väl ge mig den på att de färgerna betyder något de med. Att jag är hetsätare och att jag har viskat snuskiga ord i örat på brudens mormor eller nåt...

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad roligt med bröllop! Just det där med den röda färgen på bröllop har jag också hört, men jag vet inte om folk bryr sig så mycket om det. Var på bröllop i pingst och då hade brudgummens syster röd klänning och vad jag kunde se så gav ingen henne konstiga blickar :) Gillar du svart och vitt kan ju grått kanske vara ett alternativ? (Jag körde ljusgrått och ljusrosa i pingst). Lycka till i färgvalet!

2007-07-11 @ 19:36:05
URL: http://linasfina.blogspot.com
Postat av: Elin

Lina: Ljusrosa har aldrig varit min färg. Just nu letar jag efter något tuffare, men har egentligen inte hittat en enda modell jag gillar hittills, så just nu är väl färgen kanske nummer två i prioritet. Grått låter däremot inte helt fel... :)

2007-07-17 @ 20:26:54
URL: http://ontherocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0